Gusülden önce saç kesmek, tıraş olmak caiz midir?

Bir şeyin yapılması caiz olması başka, efdal olması başkadır. Konuya bu açıdan bakacak olursak, cünüpken beden tıraşı olmak, muayyen halde olanın da saç kestirmesi gibi beden temizliği ve bakımı caizdir. Bu temizliğin arkasından yapılan gusül de sahihtir. Gusle mani bir durum söz konusu değildir. Bu açıdan gusülden önceki temizlikte bir yasak yoktur.

Ancak daha tedbirli olanı, cünüplükten çıkınca tıraş yapıp saç kestirmektir. Yani ‘bedenden ayrılan saç, tüy ve tırnak gibi parçaların beden temizken ayrılması daha uygun olanıdır’ diyenler olmuştur.

Bunun bir sebebi şudur. İnsan bedeninden ayrılan saç, tırnak ve benzeri parçalar sonunda yine dirilirken insan bedenine dönecek, tekrar bedende yerini alacaktır bu görüşe göre. Öyle ise beden temizken ayrılsın ki, bedene yine temiz olarak dönmüş sayılsın… Şayet beden kirli iken ayrılırsa kirli olarak dönmüş sayılacaktır… Bir de insan mübarek ve muhteremdir. Bedenden ayrılan parçalar da bu mübarekliğe uygun düşecek şekilde temizken ayrılmalı, temiz olarak toprağa düşmelidir. Mükerrem insanın parçası kirli ve pis olarak ayrılıp da kalmamalıdır. Bu sebeple de cünüpken değil de temizken tıraş olmalı, saç, tırnak kesmelidir. Konuyu, mecburiyet yok, tercih etmekte isabet vardır, diye özetlemek de mümkündür. Nitekim muayyen halde iken de diş dolgusu ve kaplaması yaptırılır, gusle mani bir sonucu söz konusu olmaz. Ama bunu muayyen hal bittikten sonra yaptırmayı tercih etmek elbette mecburi olmadığı halde daha güzel olanıdır.

4 comments

  1. Daha önce bikaç medyuma hocaya sıkıntımı anlatmıştım hepsi de kesin olur tutar garantili diyerek paramı almadan önce vaatler ettiler. kimisi üç gün dedi kimi bir hafta kimide ay verdi ama sonuç alamadık paramıda geri alamadım boşa gitti derken burak beyle tanıştık gerçekten işini ehli çok profesyonel hizmet veren birisi olduğunu almadım. garanti söz konusu olamaz bu tür işlerde yani insan yaşıyacağı zamanın garantisini veremezken olur kesin tutar diye aç gözlülük yapan sahtekarlara ne demeli. neyseki burak bey böyle biri çıkmadı ümitlerim tükenmişken bana yeniden ümit verdi celbimi yapıp gönderdi Allah ondan razı olsun sabrediyorum okumalarınıda burak bey yapıyor 43 gün oldu ilerlemeler olumlu yönde ve ben sadece taşıyorum üzerimde hiç bir yan etkisini görmedim aksine hayatımın akışı değişti. bunu size kelimelerle anlatamam arkadaşlar yaşamanız gerek. burak beyi kesinlikle tavsiye ediyorum saygılar sevgiler.. 0553 371 89 94

  2. Merhaba arkadaşlar çok düşündüm yorumları okudum hatta 2 ay boyunca Burak bey e yazdım nasıl olur olur mu diye..sonra yaptırmaya karar verdim başka şansım yoktu.sevdiğim adam bi anda eski sevgilisine döndü. ve ben yemez içmez gezmez oldum aşırı kilo verdim.sanki kara sevdaya tutuldum.unutmaya hiç çalışmadım onu untmak istemiyordum zaten hergün gördüğüm biri olduğu için de mümkün değildi unutmak.her an ağlıyor kahroluyordum.sonra arada konuşmaya görüşmeye başladık.kıza verdiği sözler olduğunu bana aşık olduğunu ama ondan asla ayrılmayacağını söyledi.nasıl olabilir? daha çok kahroldum sevdiğim adam da beni seviyor ama birlikte olamaıyoruz.bana çok dengesiz davranıyordu bi iyi bi kötü.sonra bi kaç köy hocasına gittim diğer kızın büyü yaptığını söylediler.sonra Burak beye de yazdım temizleyebilceğini söyledi ve işleme başladık.his olarak sorarsanız eskisi kadar karamsar değilim. şimdi sonuca gelceğim çok fayda gördüm evet 2 nci okumadan sonra ilk başladı harmura celbinin bu kadar etkili olacağını düşündüm biliyorsun baya araştırdım ama bende böylesine tesir etmesi gerçekten çok mutlu etti beni. çok sağolun hocam ne diyim Allah razı olsun…

  3. Daha önce bikaç medyuma hocaya sıkıntımı anlatmıştım hepsi de kesin olur tutar garantili diyerek paramı almadan önce vaatler ettiler. kimisi üç gün dedi kimi bir hafta kimide ay verdi ama sonuç alamadık paramıda geri alamadım boşa gitti derken burak beyle tanıştık gerçekten işini ehli çok profesyonel hizmet veren birisi olduğunu almadım. garanti söz konusu olamaz bu tür işlerde yani insan yaşıyacağı zamanın garantisini veremezken olur kesin tutar diye aç gözlülük yapan sahtekarlara ne demeli. neyseki burak bey böyle biri çıkmadı ümitlerim tükenmişken bana yeniden ümit verdi celbimi yapıp gönderdi Allah ondan razı olsun sabrediyorum okumalarınıda burak bey yapıyor 43 gün oldu ilerlemeler olumlu yönde ve ben sadece taşıyorum üzerimde hiç bir yan etkisini görmedim aksine hayatımın akışı değişti. bunu size kelimelerle anlatamam arkadaşlar yaşamanız gerek. burak beyi kesinlikle tavsiye ediyorum saygılar sevgiler.. 0553 371 89 94

  4. Benim Abim bir kıza asik oldu nisan yaptılar ve ardından bozuldu kaçırcam falan demeye başladı. Annemle ikimiz çok korktuk evimizin tek erkeği babasız buyudum ben abim babalık etti onu çok seviyoruz başına bişey gelmesinden korktuk ama üzülmesinide istemıyorduk sevdiği kadına ulaşması için çok etkili bir tılsım yaptırdık harmura tılsımı yapıldıktan bir ay sonra nişanlısı kapıda belirdi zil çaldı kapıyı açtım gözlerime inanamadım şaka gibiydi kız çıktı geldi sonuçta ikiside birbirini seviyordu ancak ayrılırken içimden dedim ki bunlar bu olaylardan sonra kesinlikle birleşmez. Demekki büyük konuşmak iyi değilmiş…

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

wp-puzzle.com logo